Zastanawiasz się jak zapisać się na wolontariat na rzecz uchodźców z Ukrainy organizowany przez Urząd m.st. Warszawy? Masz pytanie dotyczące wolontariatu? Koniecznie sprawdź przygotowane przez nas odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania!

Zgłoszenia na wolontariat

Kto może zgłosić się na wolontariat na rzecz uchodźców z Ukrainy organizowany przez Urząd m.st. Warszawy?

Na wolontariat mogą się zgłosić osoby pełnoletnie, posługujące się komunikatywnie językiem polskim (jest to warunek konieczny).

Jak mogę zgłosić się na wolontariat?

Ofertę “Wolontariat dla uchodźców z Ukrainy” można znaleźć na stronie ochotnicy.waw.pl. Zgłoszenia zbierane są wyłącznie poprzez formularz dostępny na stronie wolontariat.um.warszawa.pl.

Jak długo czeka się na przyjęcie na wolontariat?

Miejscy koordynatorzy wolontariatu co dzień przyjmują zgłoszenia i przypisują je do odpowiednich kategorii (np. ochotnicy z językiem ukraińskim lub osoby, którzy deklarują pomoc logistyczną). Staramy się, aby czas pomiędzy złożeniem zgłoszenia, a przyjęciem do działań był jak najkrótszy – jednak zgłaszający się muszą mieć świadomość, że na swoją pierwszą „zmianę” w terenie będą musieli poczekać kilka dni.

Po przyjęciu na wolontariat każdy może sam dokonywać zgłoszeń na wolne dyżury poprzez kalendarz dostępny na stronie wolontariat.um.warszawa.pl.

Czy mogę zaangażować się w wolontariat na rzecz Ukrainy będąc osobą niepełnoletnią?

Na wolontariat miejski organizowany przez Urząd m.st. Warszawy mogą się zgłaszać wyłącznie pełnoletnie osoby. Wiele organizacji pozarządowych i instytucji miejskich, umieszcza na naszym portalu - www.ochotnicy.waw.pl (w zakładce "Dla Ukrainy") inne propozycje działań dla wolontariuszy w różnym wieku.

Zgłosiłem/am się na stronie i nikt do tej pory się do mnie nie odezwał. Czy mam czekać na potwierdzenie?

Każdy kto się zarejestrował i został przyjęty na wolontariat otrzymuje od nas maila powitalnego z najważniejszymi informacjami na temat działań. Nie kontaktujemy się z każdą osobą przyjętą na wolontariat, z racji na bardzo dużą liczbę zgłoszeń. Po zapoznaniu się z zawartością maila należy samodzielnie zapisać się na wybrany dyżur w kalendarzu.

Jeśli po upływie kilku dni od rejestracji nie trafiła do Ciebie mail powitalny, napisz do nas Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z informacją na jaki adres mailowy zostało założone konto na stronie wolontariat.um.warszawa.pl.

Zgłosiłem/am się na wolontariat. Cały czas wyświetla mi się komunikat "brak wolnych miejsc". Czy robię coś nie tak, czy w tej chwili nie da się dokonać zapisu?

W kalendarzu na stronie wolontariat.um.warszawa.pl każdego dnia pojawiają się nowe dyżury, na które są wolne miejsca. Po przyjęciu na wolontariat każdy może sam dokonywać zapisów/wypisów w kalendarzu dyżurów.
Każdy, który został przyjęty i chce włączyć się w działania powinien samodzielnie „przeklikać” strony w kalendarzu i zapisać się na dostępne dyżury.

Zarejestrowałem/am się na stronie www.ochotnicy.waw.pl, dlaczego nie widzę kalendarza zapisów?

Na wolontariat organizowany przez Urząd m.st. Warszawy, wolontariusze powinni zgłaszać się poprzez formularz dostępny na stronie wolontariat.um.warszawa.pl. Nie jest konieczna rejestracja konta na portalu www.ochotnicy.waw.pl.

Czy muszę przesyłać Zespołowi projektu "Ochotnicy warszawscy" swoje CV w celu zapisu na wolontariat?

Nie, prosimy o nieprzesyłanie takich dokumentów. Wolontariusze powinni zgłaszać się poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie wolontariat.um.warszawa.pl.

Zgłosiłem/am się na wolontariat, ale nie dostałem linka rejestracyjnego, nie mogę aktywować konta.

Prosimy o przesłanie wiadomości mailowej z dokładnym opisem problemu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z informacją na jaki adres mailowy zostało założone konto na stronie wolontariat.um.warszawa.pl. Jedocześnie prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość.

W formularzu podałem/am błędne dane, jak mogę je poprawić?

Prosimy o przesłanie wiadomości mailowej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z informacją na jaki adres mailowy zostało założone konto na stronie wolontariat.um.warszawa.pl wraz z poprawnymi danymi.


Dyżury wolontariackie

Co powinienem/am zabrać na wolontariat? Jak powinienem/am się ubrać?

Niezbędne informacje znajdują się w opisach poszczególnych dyżurów w kalendarzu na stronie wolontariat.um.warszawa.pl. Na dyżur warto przynieść w pełni naładowany telefon oraz powerbanka. Zalecamy wygodny ubiór adekwatny do pogody. Na czas zmiany wolontariusze otrzymują kamizelki oraz identyfikatory.

Czy otrzymam potwierdzenie zapisu po zapisie na wolontariat przez kalendarz dostępny na stronie wolontariat.um.warszawa.pl?

Nie, sam zapis jest wiążący. Każdy może samodzielnie może dokonać zapisu i wypisu na dyżury. W związku z rozmiarem działań, nie mamy możliwości przesyłać potwierdzeń zapisów. Prosimy o punktualne przychodzenie na dyżury.

Zapisałem/am się na dyżur, ale nie jestem w stanie w nim wziąć udziału. W jaki sposób mogę dokonać zmiany?

Wszelkie zmiany - wpisy i wypisy z dyżurów, wolontariusze powinni dokonywać przez kalendarz na stronie wolontariat.um.warszawa.pl.

Gdzie znajdę informację, które mogą być przydatne uchodźcom?

Wszystkie aktualne informacje na temat pomocy udzielanej uchodźcom z Ukrainy w Warszawie znajdują się na stronie warszawa19115.pl. Po przyjęciu na wolontariat, każdy z wolontariuszy otrzyma również komplet potrzebnych informacji.

Zapisałem/am się na dyżur w sobotę w nocy, który jest w godzinach 24:00 – 6:00. Kiedy wypada mój dyżur?

Dyżur wypada w noc z piątku na sobotę w godzinach 24:00 (północ) do 6:00 rano.

Nie dam rady przyjść na cały dyżur. Czy mogę przyjść tylko na 2 lub 3 godziny?

Prosimy o niezapisywanie się na dyżur, jeśli nie będziesz realizować go w całości. Jeżeli dyżur jest przewidziany w kalendarzu np. na 6h, prosimy zapisz się na niego tylko jeśli masz pełną dyspozycyjność. Jeśli 10 osób zapisze się na dyżur w danym punkcie, a tylko 2 z nich będą mogły być na nim od początku do końca, będzie to utrudnienie dla rzetelnego prowadzenia wsparcia.


Świadczenia dla wolontariuszy

Jakie świadczenia miasto zapewnia wolontariuszom?

Wolontariusze mają zapewnione środki ochrony osobistej, ubezpieczenie, porozumienie wolontariackie. Ponadto wolontariusze mają możliwość skorzystania z bezpłatnych szkoleń i konsultacji z superwizorką - informacje o wydarzeniach znajdują się w zakładce “Wydarzenia i szkolenia”.

Po zakończeniu współpracy wszystkim wolontariuszom zostaną wystawione zaświadczenia o odbytym wolontariacie.

Czy wolontariusze mają dostęp do bezpłatnej pomocy psychologicznej?

Wolontariusze mają możliwość skorzystania z konsultacji grupowych z superwizorką. Więcej informacji można znaleźć w zakładce „Wydarzenia i szkolenia”.

Ponadto z myślą o wolontariuszach specjalną ofertę krótkoterminowego wsparcia interwencyjnego w formie online lub stacjonarnej w Warszawie, przygotowała Fundacja Instytut Otwarta Przestrzeń. Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z Fundacją (tel.: 511 028 333 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Czy miasto zwraca koszt biletów komunikacji miejskiej?

Nie, nie zwracamy poniesionych kosztów transportu.

Zgłosiłem/am się na wolontariat, czy w pobliżu jest możliwość bezpłatnego zaparkowania?

Nie zwracamy poniesionych kosztów parkingu. Opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie pobierane są w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni: 2 maja, 24 i 31 grudnia, w godzinach 8:00-20:00.


 Masz pytanie dotyczące wolontariatu organizowanego przez Urząd m.st. Warszawy, które nie zostało ujętę w tym artykule?

Napisz wiadomość email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.