Deklaracja dostępności: Ochotnicy warszawscy

Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Ochotnicy warszawscy (link otwiera się w nowej karcie).

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki,
brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.

Wyłączenia

mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez: Fundację Widzialni.

Skróty klawiaturowe

Domyślne skróty klawiaturowe zgodne z WCAG 2.1.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

Każdy ma prawo:

Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00 – 412 Warszawa
Siedziba Biura Administracji i Spraw Obywatelskich, Biura Edukacji, Biura Gospodarki Odpadami, Biura Polityki Zdrowotnej, Biura Pomocy i Projektów Społecznych, Biura Spraw Dekretowych, Centrum Komunikacji Społecznej.
[Ten opis dostępności nie zawiera osobistych opinii na temat zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ale jego celem jest dokładne opisanie dostępności oraz udogodnień.]
1. Sposób dojazdu
Budynek znajduje się na skrzyżowaniu ulic Kruczkowskiego i Ludnej.
Dojścia piesze są od ulic Kruczkowskiego, Ludna, Rozbrat lub Książęca. Przejścia dla pieszych nie posiadają sygnalizacji dźwiękowej. Chodnik jest podzielony na pas dla pieszych i rowerzystów. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze przeszkody np. drzewo posadzone na linii dojścia do drzwi wejściowych, słupki na przejściach, kamienne siedziska. Stojaki dla rowerów, kosze na śmieci występują poza trasą wejścia.
Najbliższa stacja PKP Powiśle znajduje się w odległości do ok.600 m. Dojście na perony jest możliwe wyłącznie za pomocą schodów.
Najbliższe przystanki autobusowe: Książęca 01 (kierunek Śniegockiej: 108, 162, 171), Książęca 02 (kierunek PKP Powiśle: 162), Książęca 04 (kierunek Plac Trzech Krzyży: 108, 118, 127, 166, 171), Czerniakowska 01 (kierunek Solec: 118, 127, 166) znajdują się w odległości do 200 m.
Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy ulicy Rozbrat. Miejsce parkingowe jest częściowo na jezdni i chodniku. Brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością w podziemnym parkingu budynku.
Brak w okolicy postoju taksówek.
Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
2. Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Główne zadaszone wejście znajduje się w narożniku budynku przy skrzyżowaniu ulic Kruczkowskiego i Ludnej, jest trudne do zlokalizowania przez osoby słabowidzące. Wejście jest wyposażone w drzwi automatycznie otwierane i jest dostępne dla osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Dodatkowe wejście z kontrolą dostępu dla pracowników znajduje się z tyłu budynku. Dojście piesze jest równe, bez nachylenia. Na elewacji znajduje się oznakowanie wejścia (napis „WEJŚCIE GŁÓWNE”) z tablicą Urzędu Miasta. Hol wejściowy jest przestronny, jasny, z kolumnami bez oznakowania dotykowego na posadzce. Punkt informacyjny jest w znacznej odległości od wejścia, posiada obniżoną ladę. Brak pętli indukcyjnej oraz dostępu do tłumacza języka migowego w punkcie informacyjnym. Schody w holu głównym znajdują się po lewej stronie, spód schodów jest częściowo zabezpieczony donicą kwiatów, zabezpieczenie jest tymczasowe, schody prowadzą wyłącznie na pierwsze piętro. Na parterze za punktem informacyjnym znajdują się przejścia obrotowe oraz 2 boczne bramki z kontrolą dostępu. Bramki dostępu są szklane nieoznakowane. Na parterze znajdują się dwie sale obsługi klientów, w sali po lewej stronie znajduje się drugi punkt podawczy z obniżoną ladą z zapewnioną możliwością podjazdu do lady.
Korytarze na piętrach są szerokie umożliwiające wyminięcie się 2 osób. Korytarze prowadzą po łuku dookoła budynku oraz częściowo mają widok na wewnętrzne atrium. Korytarze są wydzielone szklanymi drzwiami przeciwpożarowymi z samozamykaczem, bez mechanizmów ułatwijących otwieranie. Szklane drzwi są nieoznakowane. Wejścia do pokoi oznakowane są i tabliczkami. . Drzwi do pomieszczeń są wyposażone w kontrolę dostępu oraz klamkę w formie gałki, której się nie przekręca. W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich. Oznaczenia korytarzy znajdują się na wprost wyjścia z holu windowego.
Główna klatka schodowa ewakuacyjna ma kontrolę dostępu i jest dostępna od korytarza przy atrium. Stopnie schodów są proste bez podcięć. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Schody wyposażone są w dwustronne okrągłe poręcze.
4 windy przestronne znajdują się za bramkami dostępu. Oznakowanie przycisków wypukłe, brak oznakowania brajlem. Komunikaty dźwiękowe znajdują się w wybranych windach i informują o numerze piętra,
Brak pętli indukcyjnych w budynku. W halach obsługi klienta na parterze znajdują się elektroniczne tablice z wyświetlaczem informujące o kolejce osób oczekujących.
Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
Dostęp do tłumacza PJM jest w sekretariatach biur na piętrach.
Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy informacji w języku migowym lub angielskim na stronie.
Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze na końcu hali obsługi. Drzwi do toalety wyposażone są w samozamykacz W toalecie jest przestrzeń manewrowa, brak jest przestrzeni do transferu bocznego. Brak systemu przyzywowego. Miska ustępowa umieszczona jest na wprost wejścia na niskiej wysokości i jest wyposażona w obustronne poręcze. Umywalka umieszczona jest po lewej stronie od wejścia.
Na każdym piętrze znajduje się jedna dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowana w pobliżu klatki schodowej. W toalecie przestrzeń manewrowa jest ograniczona, uniemożliwiony jest transfer przedni. Brak systemu przyzywowego. Miska ustępowa wyposażona w obustronne poręcze umieszczona jest na prawo od wejścia, a umywalka jest na lewo od wejścia. Mechanizm do zamykania drzwi jest obrotowy i niewielkich rozmiarów.
Sale konferencyjne są oznakowane tabliczką. W niektórych salach konferencyjnych ograniczona jest przestrzeń manewrowa dla osób poruszających się wózku.
Brak windy do celów ewakuacyjnych.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Dostosowanie wielkości tekstu, zmiana kontrastu strony.

Inne informacje i oświadczenia

Nie dotyczy