Profesjonalizacja działań w obszarze wolontariatu leży w interesie każdej instytucji. Zaangażowanie ochotników daje wiele korzyści, jakimi są m.in. znaczące wsparcie w realizacji działań, poszerzenie oferty społeczno-kulturalnej, możliwość lepszego poznania potrzeb odbiorców czy otwarcie się na zgłaszane przez nich inicjatywy. Profesjonalizacja organizacji wolontariatu pozwala na zbudowanie trwałego systemu, który sprawia, że wolontariusze stają się realnym wsparciem, a współdziałanie przynosi obustronną satysfakcję.


Broszura "Jak przygotować program wolontariatu? Poradnik dla instytucji publicznych" przeznaczona jest dla podmiotów uprawnionych do organizacji wolontariatu. Materiał służy do napisania wewnętrznego dokumentu w instytucji określającego zasady organizacji wolontariatu. Celem takiego dokumentu jest wdrożenie wolontariatu jako stałego elementu działalności instytucji. Integralnym elementem materiału jest szablon programu wolontariatu, który ułatwi przygotowanie własnego programu.

 Okładka broszury "Jak przygotować program wolontariatu? Poradnik dla instytucji publicznych"

Kliknij tutaj, aby pobrać broszurę "Jak przygotować program wolontariatu? Poradnik dla insytucji publicznych"

Opisane w poradniku elementy składają się na proces organizacji wolontariatu długoterminowego w instytucji. Wiele z opisanych elementów dotyczy także wolontariatu akcyjnego – organizowanego doraźnie, przy okazji wydarzeń, imprez czy festiwali. Szczegółowe informacje dotyczące organizacji wolontariatu akcyjnego można znaleźć w broszurze „Dobre praktyki wolontariatu akcyjnego”.

Wydawca: Miasto Stołeczne Warszawa
Tekst: Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Rozwoju Wolontariatu
Centrum Komunikacji Społecznej Urząd m.st. Warszawy
Korekta: Katarzyna Winiarska
Wydanie I, listopad 2018 r. 

Chcesz dostać broszurę w wersji papierowej? Napisz do nas - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.