Zapraszamy do zapoznania się z publikacją „Wolontariat w bibliotekach publicznych. Jak to robimy w Warszawie?”. Jest ona zapisem czterech lat doświadczeń zebranych w trakcie realizacji „Programu rozwoju wolontariatu w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy”, który stanowi część Miejskiego Projektu Rozwoju Wolontariatu „Ochotnicy warszawscy”.

Celem „Programu rozwoju wolontariatu w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy” jest stworzenie w bibliotekach publicznych przestrzeni i oferty działań dla wolontariuszy i wolontariuszek. W efekcie działań podejmowanych w ramach Programu blisko 60 placówek bibliotecznych zaprosiło ponad 640 wolontariuszy i wolontariuszek do współpracy i podejmowania różnorodnych działań na korzyść społeczności lokalnej.


Pobierz publikację

okładka publikacji "Wolontariat w bibliotekach publicznych. Jak to robimy w Warszawie?"

Kliknij tutaj, aby pobrać publikację "Wolontariat w bibliotekach publicznych. Jak to robimy w Warszawie?"


Spis treści: 

  1. Wstęp
  2. Realizatorzy programu
  3. Struktura "Programu rozwoju wolontariatu w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy"
  4. Wolontariat w warszawskich bibliotekach publicznych
  5. Kolekcja inspiracji - przykłady działań realizowanych przez wolontariuszy wzbogacających ofertę bibliotek

Treść publikacji przygotowała Olga Napiontek z Fundacji Civis Polonus we współpracy z Zespołem Rozwoju Wolontariatu Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy oraz uczestnikami Programu rozwoju wolontariatu w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy.