Każda organizacja pozarządowa wie, jak ważne jest prowadzenie systematycznej komunikacji, dzięki której jej odbiorcy i sympatycy mogą bieżąco śledzić jej działania. W działaniach promocyjnych często pomagają wolontariusze. Jeśli wolontariusze pomagają w promocji Twojej organizacji, sprawdź, czego się uczą!

03. LeverBasic Sprawdz Dzialania promocyjne

Przykładowe zadania, jakie wykonują wolontariusze:

  • (Współ)prowadzenie strony w mediach społecznościowych/ strony internetowej.
  • Projektowanie graficzne i treściowe materiałów promocyjnych (np. ulotek, logotypów, plakatów).
  • Pisanie artykułów.
  • Montaż filmów/animacji; robienie podpisów pod filmikami.
  • Prowadzenie monitoringu Internetu.

Czego można się nauczyć dzięki tym zadaniom?

Kompetencji miękkich, takich jak:

  • Komunikatywność, np. podczas rozmów z podwykonawcami (np. drukarnią ulotek).
  • Zdolność do samodzielnego uczenia się, np. kiedy wolontariusz jest proszony o montaż filmiku i aby to zrobić, chce poznać nowy program do obróbki video i uczy się jego obsługi samodzielnie.
  • Inicjatywa, np. kiedy wolontariusz podczas wykonywania zadań zauważa, jak można je wykonać lepiej i wdraża te pomysły w życie, np. wychodzi z inicjatywą wykorzystania nowego kanału komunikacji lub zrobienia nowego materiału promocyjnego.
  • Zorientowanie na wyniki, np. kiedy podczas realizowania kampanii promocyjnej wolontariusz stara się zrobić wszystko, aby jak osiągnąć jak najlepsze wyniki i cele kampanii.
  • Organizacja i planowanie, np. kiedy wolontariusz zajmuje się projektowaniem założeń kampanii promocyjnej.

Kompetencji twardych, takich jak:

  • Obsługa komputera (np. pakietu biurowego) i innych urządzeń biurowych.
  • Obsługa systemów typu Content Management System (np. WordPress, Joomla).
  • Obsługa programów do monitoringu Internetu, analizy treści, ruchu na stronie, etc.
  • Obsługa programów graficznych, znajomość zasad projektowania materiałów promocyjnych (np. ulotek, plakatów).
  • Obsługa programów do obróbki foto/video.

Jeśli chcesz przekonać się, czego jeszcze wolontariusze mogą nauczyć się w Twojej organizacji, wejdź na stronę https://leverbasic.pl/sprawdz/, wybierz typ działań i sprawdź!


Chcesz pomóc wolontariuszom odkryć ich mocne strony? Poleć im Lever Basic!

Lever Basic logotyp

Lever Basic to bezpłatny test kompetencji, umożliwiający badanie 13 kompetencji miękkich cenionych na rynku pracy. Wolontariusz sam wybiera kompetencje, które chce ocenić, następnie wykonuje test kompetencji przez Internet, a na zakończenie otrzymuje zaświadczenie z wynikami i raport ze wskazówkami.

Dzięki Lever Basic wolontariusze mogą:

  • Przekonać się, które kompetencje miękkie są ich mocną stroną.
  • Nauczyć się opowiadać o swoim doświadczeniu.
  • Dowiedzieć się, jak zaplanować swój dalszy rozwój.

Poleć wolontariuszom Lever Basic już dziś! Bezpłatne materiały promocyjne możesz pobrać ze strony: https://leverbasic.pl/dla-organizacji/


 

Kampania edukacyjna pn. „Sprawdź, czego wolontariusze uczą się w Twojej organizacji”, organizowana jest przez Fundację Dobra Sieć. Celem kampanii jest pokazanie szerokiego wachlarza kompetencji twardych i miękkich, które można szlifować podczas wolontariatu. Chcemy podpowiedzieć organizacjom, że każde, nawet najmniejsze zadanie, jakie zlecają wolontariuszom, jest dla nich okazją do nabycia nowej wiedzy i kompetencji – cennych zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Patroni medialni kampanii:

ngoplcw

Kampania jest relizowana przy wsparciu promocyjnym ze strony Miejskiego Portalu Wolontariatu www.ochotnicy.waw.pl