„Nowoczesna rekrutacja” - czy stwarza możliwości wyboru?

Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu zaprasza organizatorów wolontariatu na debatę, która odbędzie się 9 października br. o godzinie 11.00 w miejscu przyjaznym wolontariatowi - Centrum Myśli Jana Pawła II, ul. Foksal 11. Debata organizowana jest we współpracy z Centrum Myśli Jana Pawła II, które wspiera merytorycznie Centrum Wolontariatu i udziela gościnności na jej przeprowadzenie.

Podczas debaty poznamy opinie ekspertów wolontariatu oraz doświadczonych w tej dziedzinie przedstawicieli organizacji działających i współpracujących z wolontariuszami m.in. nt. trendów i zmian zachodzących na rynku pracy, zarówno na rynku kandydata jak i pracodawcy. Dowiemy się:

  • czy system CRM (customer relationship mamagement) ma wpływ na rekrutację wolontariuszy.
  • czy opinia o organizacji ma wpływ na system angażowania się wolontariuszy.
  • czy szeroki wybór ofert może być problemem w znalezieniu odpowiedniego wolontariusza na proponowane stanowisko.
  • czy stare i sprawdzone metody, takie jak ogłoszenia prasowe czy portale branżowe, stają się coraz mniej skuteczne.

W debacie udział wezmą: Marta Walkowska-Lipko i Monika Archicińska. Poprowadzi ją Paweł Oksanowicz– Dziennikarz zajmujący się CSR i zrównoważonym rozwojem, prowadzi program Bizon-Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny w MUZO.FM (Gr. Polsat), moderator, autor książek społeczno - biznsowych i powieści.

Marta Walkowska-Lipko
Od 2015 kierownik Centrum Wolontariatu w Muzeum Powstania Warszawskiego. Posiada wiedzę i doświadczenie z zakresu: wolontariatu w kulturze, szkole i ośrodkach pomocy społecznej, ewaluacji programów wolontariatu i kształcenia koordynatorów wolontariatu oraz wolontariuszy. Odpowiedzialna była za kampanie informacyjne i promocyjne w mediach, tworzenie strategii i programów wolontariatu pracowniczego dla firm i urzędów, realizację projektów europejskich mających na celu międzynarodową wymianę praktyk zarządzania wolontariatem. Certyfikowany trener Akademii Trenerskiej NGO. Autorka artykułów i komentarzy eksperckich z zakresu wolontariatu. Od zawsze wolontariuszka m.in. w organizacjach działających na rzecz niepełnosprawnych dzieci, podczas wielu warszawskich imprez sportowych i międzynarodowych wydarzeń kulturalnych. Prywatnie matka dwojga nastolatków, z którymi dzieli pasję do wolontariatu.

Monika Archicińska
Ekspertka Federacji Polskich Banków Żywności w zakresie zarządzania wolontariatem. Koordynatorka projektów, których głównym zadaniem było polepszenie jakości współpracy z wolontariuszami oraz pracy wolontariuszy na rzecz działań Banków Żywności. Współautorka i pomysłodawczyni aplikacji do rekrutacji i zarzadzania pracą wolontariuszy wolontariat.bankizywnosci.pl. Autorka publikacji na temat wolontariatu ,,Co każdy koordynator powinien wiedzieć” , ,,7 kroków skutecznego koordynatora zbiórki żywności”.

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w debacie, prosimy o przesłanie zgłoszenia do dnia 5 października br. wypełniając formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Szczegółowych informacji dot. debaty udziela pani Joanna Stachurska, pod numerem telefonu 22 635 27 73 wew. 21.

Działanie prowadzone jest w ramach projektu „Wsparcie organizatorów wolontariatu” realizowanego w ramach miejskiego projektu OCHOTNICY WARSZAWSCY integrującego działania wspierające rozwój wolontariatu w stolicy.